10 Ağustos 2007 Cuma

KAYISI KURABİYESİ VE KANDİL...




Geçenlerde Ayşe'nin misafirlerine yaptığım kayısı kurabiyesinin tarifini merak eden arkadaşlarım için yayınlıyorum.

MALZEMELER

1 paket margarin
5 su bardağı un
1 yumurta sarısı
200 gr pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

SÜSLEMEK İÇİN

1 kase kadar kayısı marmelatı
1 çay kaşığı kırmızı renk gıda boyası
1 çay kaşığı sarı renk gıda boyası
1 kase toz şeker

YAPILIŞI

Unu düz bir alan üzerine dökün.(ben sofra kullandım)Yumuşamış margarini una bıçak yardımıyla yedirin.Un ile margarinin iyice birbirinin içine girmesi gerekiyıor.Margarin ve un tekrar un haline gelinceye kadar devam edin
.



Karışımın ortasını açın.Bir yumurta sarısını ortasına kırın.Pudra şekerini,kabartma tozunu,vanilyayı hamurun kenarlarına dökün.İçten dışa doğru yoğurmaya başlayın.

Unun içinde margarin olduğu için bir yumurta sarısı hamuru toplamaya yetiyor.Yumuşak bir hamur elde ettikten sonra hamuru 15 dakika bir nemli bez örterek dinlendirin.

Dinlenen hamurdan küçük parçalar kopararak kurabiye şekli verin.Ama içinde kabartma tozu olduğu için istediğimizden daha küçük kurabiyeler yapmamız gerekiyor.Kurabiyeler 180 C de pişiyor ve fazla kızarmıyor.


Soğuduktan sonra gıda boyalarını ayrı kaselerde 1 bardak su ile sulandırıyoruz.Şekerimizi geniş bir tabağa döküp marmelatımızıda malzemelrin yanına alıyoruz.

Bir kurabiye alıyoruz tabanına kayısı marmelatı sürüp ikinci kurabiye ile birbirine yapıştırıyoruz.
Taban tabana yapışan kurabiyenin bir tarafını sarı gıda boyasına diğer tarafını kırmızı gıda boyasına batırıp çıkarıyoruz.Son olarak toz şeker tabağında gezdirip heryerini şekerliyoruz.Tepside ki kurabiyeler bitene kadar işlemi devam ettiriyoruz.

Tavsiyeler....

İşlemler tamamlandıktan sonra kurabiyeleri buzdolabına koyarsanız boya içine işlemeden kurur ve daha lezzetli olur...

Kurabiyeleri süslerken gıda boyasında fazla tutmayın kurabiyenin içi ıslanmasın.Sadece rengi alacak kadar batırıp çıkarın...

Ayrıca sarı renk daha çok yakışıyor,boyarken sarıya torpil geçin...

Kurabiyelerden tek kalan olursa afiyetle yiyin...

Servis yaparken tabağın kenarına kayısı ağacı yaprakları ile süslerseniz çok şık duruyor...


Evet arkadaşlar tarif bu .Biraz uğraşlı ama değiyor.


Allah'a ve ahiret gününe imân eden kimse, komsusuna eziyet etmesin. Allah'a ve ahiret gününe imân eden misafirine ikramda bulunsun. Allah'a ve ahiret gününe imân eden kimse, ya hayir söylesin veya sussun.


Buhârî, Edeb, 31, 85; Müslim, Îmân, 74, 75.


Malum bu gece kandil bizde sizi bir komşu bildiğimiz için herkese kandil kutlaması olarak bu kurabiyelerden ikram ediyoruz...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Bana da dua
Yazan: cemilekaran

Eger dua icin temiz bir nefesin yoksa temiz gönüllü dostlarından dua dile der mevlana, dualarina misafir olmak dilegiyle, kandilin mübarek olsun

şekerler slmmmm. bu kurabiyelere bayıldım. bende denicem ilk fırsaatta . malzemeleri tamamlayım :) ikinizide öptüm...
akşam dualarda beni de unutmayın emiiiii

Sevgiler

Cemilekaran.


Bağlantı


Miraç Kandili
Yazan: muhteremleafiyetle

Merhaba canım,
Gün geçer gece gelir,yaşam biter ölüm gelir.
Geçsede zaman,unutulduğunu sansa da insan,
Her mübarek günde akla sevdikleri gelir.
Kandilin mübarek olsun.

Kayısı kurabiyeler nefis görünüyor,mutlaka deneyeceğim,ellerine sağlık.

Bağlantı


Selamlar
Yazan: ebruakin

Kurabiyeler harika görünüyor. Ellerinize sağlık. :)

Sizlere de iyi kandiller dilerim.
Sevgiler...


Bağlantı


ben dondum:))
Yazan: birdebenvarim

zaten ayse ısın yaptıgında da canım gıtmıstı benım sınır olmustum
ben senın kadar becerıklı degılımkı nasıl yapayım
ama cokda guzel gorunuyor neyse kurabıyeye yenılmeyecegım
ne ıcın geldıgımı unutyordum az kalsın kandılın mubarek olsun canım

Bağlantı


iyi kandiller
Yazan: bonsaicicegi

Canim kandilin mübarek olsun. Allah ne duan varsan senin icin hayirli olan onlari kabul etsin. Tarif icinde tesekürler, ellerine saglik.
Kardesininde kandili mübarek olsun.
Görüsmek üzere...

Bağlantı


kandil
Yazan: yermisinyemezmisin

Miraç kandilinizi en içten dileklerimle kutlar, hayırlara vesile olmasını temenni ederim .

Bağlantı


Merhaba
Yazan: bonsaicicegi

Sana bir ugrayayim dedim . Bakayim neler yapiyorsun ? Bende su anda evdeyim. Disarda yagmur yagiyor. Ne yapsam diye düsünüyorum :).
Görüsmek üzere canim...

Bağlantı


slm:))
Yazan: nennenmutfakta

Ellerine sağlık.Çok şirin ve güzel olmuşlar

Bağlantı


mimleme (sobe)
Yazan: beyazkedi(m)

sobe oynuyorduk seni sobeledim

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Related Posts with Thumbnails