15 Ağustos 2007 Çarşamba

ARDAHAN YOLLARI TAŞLI....


''Resmen bulutların yanından geçtik'' diye anlattı Murat.
Neresi mi ?
ARDAHAN-ÇILDIR
Murat kim?
Benim (ayşe) sözlüm
Niye Ardahanda?
Çünkü o assubay ve orada şark hizmetinde :(



Akşam bana yolladığı fotoğrafları sizinle paylaşmak istedim.Ben şimdilik gitmedim ama kısmet belki 1-2 sene içinde bende Ardahan'dan selam yollayabilirim sizlere...


Yukarıdaki resimler Ardahan Çıldır gölünün resmi.Zaten Murat'ta Çıldır da.Çıldır Gölü Ardahan ve Kars ili sınırları içinde bir göl.Alanı da 123 km2 miş.Yörenin geçim kaynağı gölden tutulan sazan balıklarıymış.
Murat Çıldır'a gitmeden önce bol bol balık tutma dersleri aldı.Bakalım tuttuğu balıkların resimlerini de yollayacak mı?

Çıldırı araştırırken dikkatimi çeken iki festival den bahsetmek istiyorum.
1.si Çıldır Göl Festivali
2.si Çıldır Kar-Buz Festivali
Kar Buz Festivalinde Cirit Yarışmaları,Atlı Kızak, yarışları,Kar güreşi ve kardan adam yarışları oluyor .

Bu resimler yine Ardahanın ilçesilerinden olan Posofa ait. Muratın bulutların yanında geçtiği kısımlar .





Posof İlçesinin diğer bir özelliğide Gürcistana sınır olması, Sözün özü resimler aşağıda bulutlarda Bu arada Ardahana giderseniz yaz havasına sakın aldanmayın geceleri sobalar yanıyor cayır cayır .





ÇILDIR TÜRKÜLERİNDEN...

DİMME


Ardahan'ın yollarında


Güller açar bağlarında

Öyle bir yar sevmişim ki

Orıüç ondört çağlarında

Eyvah dimme dimme nazlı yar dimme

Ben özüm sarhoş sen şarap verme

Dimmeyi ben çayda gördüm

Elinden bir fayda gördüm

İki öptüm bir sevdim

Ondan vefayı da gördüm

Eyvah dimme dimme nazlı yar dimme

Ben özüm sarhoş sen şarap verme

Semavarı alıştırın

Maşa alıp karıştırın

Yarim benden küsüp gitmiş

Onu benle barıştırın

Eyvah dimme dimme nazlı yar dimme

Ben özüm sarhoş sen şarap verm

e Semavarı al eyledim

Şekeri bal eyledim

O yar gelecek diye

Koçu kurban eyledim

ÇILDIR DEYİŞLERİNDEN...

Akıllı düşünene kadar, delinin oğlu olur

Desinler ki haçonun hançeri var. Taş yerinde ağırdır

Ağlamayan uşağa papa vermezler



1 yorum:

Adsız dedi ki...

tekirdağ dan ardahana...
Yazan: duyuşen

çoooook uzak olmasına rağmen insan sevdiği için nerelere gitmiyor diimi ayşecim.
akşam ülkenin en batısında gözlerini kapayım sabah bir bakmışsın en doğusuna gidivermişsin,insan oğlu kuş misali diye boşuna dememişler.
insanı farklı, iklimi farklı, kültürü farklı... kimbilir aklından neler geçiyordur.
çok yer gezdiğim için tahmin edebiliyorum.
Allahın izniyle sende asker eşi olunca belki de sen de benim gibi alışıp sürekli yenilik arıycaksın 3-4 yılda bir :) ...
ülkemin heryeri güzel,heryeri görülmeye değer.
allah hakkınızda hayırlı olanı versin...

Düzenleyen maviveportakal gün: 15/8/2007 saat: 15:30

Bağlantı


Merhaba
Yazan: Murat

Ayşe fotoğrafları yayınladığın için çok teşekkür ederim. Fotoğrafları çekerken hangi açıdan nerden çekeyip diye baya uğraştım.
Buralar gerçekten çok güzel yerler. Batıda çoğu yerde burdaki doğa güzellkleri yok. Olsa bile her tarafı çöplerle dolu. Mahrumiyet bölgesi olmasa uzun yıllar burada yaşayabilirim. Türkiyede böyle güzel yerlerde varmış. Yeni fotoğraflarımı çektiğimde hemen göndericem. Umarım yayınlarsınız. kolay gelsin.

Bağlantı


merhaba arkadasim
Yazan: yaseminintarifleri

ben uzun zamandir ugrayamiyorum yaa... oglusum bu ara evde anaokulu tatilde bu hafta son, iyisindir insallah, kurabiyelerin tarifini koymussun sagol canim cok harika duruyor ya.. yalniz ben burdan nereden bulucam gida boyasini daha önce hic almadim öyle bisey, neyse bakacagiz bir hal caresine... selamlar canim

Bağlantı


merhabalar
Yazan: gezgingiller

bloğunuza yeni geldim. güzel yazılar var ellerinize sağlık. fatoş a mutluluklar. ayşe ye de hayırlı kısmetler inşallah.
görüşmek üzere.......

Bağlantı


Kıyamam...
Yazan: emelinmutfagi

Ayşecim Allha kavuştursun canım sözlün muratla tez zamanda evlenır mutlu mesut günler yaşarsın inşallah. ben böyle sevenlerın ayrılıklarını duyunca içim tıtrer. Yine tıtredi ve hüzünledim Allah bütünnn sevenleri kavuştursun inşallah...
Görüşmek üzere canlar...

Bağlantı


Ardahan
Yazan: gezimanya

Sevgili Fatoş tam forklorik bir yazı olmuş, Dimme'nin bu yöreye ait olduğunu bilmiyordum. Bulutlar çok güzel görünüyor, aracı olup bu resimleri sunduğun için teşekkürler..

Bağlantı


:)
Yazan: guzela

Allah kavuştursun :)
Ya benim bilgisayar uygun değil galiba ki ben çoğu zaman blogunuzdaki resimleri göremiyorum :(( o yüzden bazen yorum da yapamıyom haberiniz ola...

Bağlantı


Ardahan
Yazan: muhteremleafiyetle

Merhaba,
Resimler tek kelime ile harika,yurdumuzun her köşesi ayrı güzel.
Bulutların içinden geçmek,ortalığı bulutların basması bizim oraların (Kastamonu) vazgeçilmezlerindendir.
Görüntü müthiştir,hem çok hoşunuza gider,hemde mahsur kalmak ve çaresizlik gibi duygularınızı ortaya çıkarır.
Sevgili Ayşe,Allah kavuştursun.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Related Posts with Thumbnails