9 Haziran 2007 Cumartesi

TEK TAŞ İSTEMEDİM İSTEMEM !!!


Sonunda merakla bekleyip sinemada kaçırdığım bu filmi izledim.Bu sene izlediğim en iyi filmler listesinde başa oturdu.Aslında film gibi değildi daha çok bir insanlık dramına şahit olmak gibiydi.

Filmin başrollerinde Leonardo Di Caprio ,Djımon Hounsou ve Jennıfer Connelly var.

Yönetmenimiz Edward Zwick ;
Son Samuray
Kuşatma
İhtiras Rüzgarları

1997 yılının Güney Afrikasında Sierra Leone sinde kanlı bir elmas avı.İç savaş ve kaos içinde bir yer.

Solomon Vandy ailesinden asiler tarafından koparılmış maden ocaklarında çalışan bir işçidir.Çalışırken Pembe Elmas denilen ve yumurta büyüklüğünde bir elmas bulur ve saklar.Ama onu bir asi kumadndanı görür.Bu sırada çıkan bir çatışmada herkes hapse atılır.
Hapisanede asi komutan Solomon'a elması sorarken Afrika kökenli paralı asker ve elmas kaçakçısı Danny Archer bunu duyar ve Solomonun peşine düşer.


Solomon ailesini kurtarmak Archer da elması alıp Afrika kıtasından tamamen ayrılmak için bir yolculuğa çıkar.Ama asileri geçmek hiçte kolay olmayacaktır.Solomonun oğluda kaçırılıp asi kampında beyni yıkanmıştır.O artık bir çocuk askerdir.

Bu yolculukta onlara Amerikalı gazeteci Maddy Bowen da yardım edecektir.Çünkü oda Danny Archer ın hikayesinin peşindedir.


Köyü talan edilmiş ve tek canlı bırakılmış bir dede ''burda petrol bulurlarsa işte o zaman yandık'' diyor.Çok ilginçti.
Çatışma sahneleri çok iyiydi.Ama çocuk askerleri izlerken çok duygulnadım.Küçücük temiz beyinler ne hale getiriliyor.Ve Afrika halkı kendi halıkını nasıl katlediyor.

Filmin sonunda geçen notlarda önemliydi.Şu an Afrikada 200.000 civarında çocuk asker varmış.Çok acı...

Film kesinlikle izlenecek listenizde olmalı.Beni rahatsız eden tek şey (eşimde aynı fikirde)
Jennıfer Connelly in oyunculuğuydu.Di Caprio ile olan sahneler bana sahte geldi.Bu kadına gülmek yakışmıyor.Akıl oyunlarında ki gibi hüzünlü olmak yakışıyor ...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

iyi haftalar
Yazan: guzela

bu filmi ben de merak ediyorum, izliycem mutlaka..

Bağlantı


:))
Yazan: birdebenvarim

mutlu bir hafta diliyorum size

Bağlantı


slmmm
Yazan: melisfulya

dvd sinin çıktığına sevindim... ben de alayım hemen sevgiler!ziyaretlerin ve yorumların için teşekkürler!

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Related Posts with Thumbnails