30 Haziran 2007 Cumartesi

KADIRGA ŞENLİKLERİ BAŞLIYOR....

Tekirdağ da ne Kadırgası hatta Kadırga da ne ! diyebilirsiniz.
Öncelikle Kadırga her yıl belli tarihlerde Karadeniz Bölgesinde yaylalarda yapılan şenliklere deniyor.
Tekirdağ da olmasının sebebi Karadeniz Mahallesi adındaki (bizim mahallemiz) mahallede hatırı sayılır sayıda Trabzonlu olması.
Kurulan Doğu Karadenizliler Dayanışma Derneğide bu şenliği düzenliyor.Bu yıl 3.sü yapılacak.
Şenlikler 28-29-30 Haziran tarihlerinde mahallede olacak.

(foto kaynak:trabzon il turizm müd.)

Orjinali resimdeki gibi dumanlı dağların tepesinde yani ağaç yetişme sınırının üstünde binlerce insanın katıldığı şenliklerdir.Kemençe,davul zurna,horon şenliklerin en önemli simgelerinden.

Tekirdağda olacak şenliklerin ayrıntılarını birkaç gün sonra sizinle paylaşacağım.

Şenlik yeri:Karadeniz Mahallesi Muhtarlığı yanı Hayrabolu yolu üzeri.Tekirdağ.
Herkes davetlidir.

3 yorum:

geçmiş yorumlar dedi ki...

Kadırga şenlikleri
Yazan: muhteremleafiyetle

Merhaba,
Ne güzel,memleketten uzakta da olsa insanın kendi kültürünü yaşadığı şehirde gerçekleştirebilmesi.Eminim bol bol horon tepilecek,tulum-kemençe gibi yöresel müzikleri dinleyeceksiniz.
Sıla hasreti biraz da olsa bu şenlik sayesinde giderilecektir.
Resimleri ve yazınızı merakla bekliyorum.

Bağlantı Düzenle Sil


selamm
Yazan: yumurtasepeti

çok teşekkrüler yorumların için :))

demek kadırga şenlikleri başlıyor, hiç haberim olmaz böyle şeylerden süperr paylaşımın için teşekkrülerr

Bağlantı Düzenle Sil


**(-_-)** harikasın
Yazan: cemilekaran

çok dikkatlisin canım. Taa masanın üstündeki kitabı görmüşsün. tek kelimeyle süpersin...şenlikten bahsetmişin. e davet etmişsin adreste vermişsin. gerçekten ordao lmak üsterim. ohhhh missss gibi temiz hava. bol bol oksijen....sıcak samimi insanlar.. Eşim karadeniz hayranı bir kere gitmiş geziyle. beni de götürcek bir gün inş. sözü var. KAradeniz Tv ye hep bakarız biz. Şenlikte bol bol foto çek bizle paylaş oldumu. herşeyden bahset. neyse canım çok yazdım bu arada seni sobelesem olur mu? sobeeeeeee. beim siteden soruları alabilirsin.

fatoş:teşekkür ederim.emin ol bol bol fotoğraf çekeceğim.inşallah burda paylaşacağım.
beni sobelemişsin bu benim ilk sobem kardeşim adına da kabul ediyorum ama blogda soruları göremedim.yardımcı olursan sevinirim.görüşmek üzere.

Düzenleyen maviveportakal gün: 29/6/2007 saat: 14:00

Bağlantı Düzenle Sil


iade-i ziyarete geldim : )
Yazan: nennenmutfakta

Yorumlarınız için çok teşekürler.Çok naziksiniz

Bağlantı Düzenle Sil


Kadırga Şenlikleri
Yazan: gezimanya

Karadenizliler'in dünyanın neresine giderlerse gitsinler gelenek ve göreneklerine sımsıkı sarılmalarına, yaşatmaya çalışmalarına hayranım. Nesillerin yeni olması da durumu değiştirmiyor, yaşlısı genci herkes aynı coşkuyu yaşayabiliyor.
Bir de şunu farkettim, toplumsal düzene aykırı bir hayat yaşayan, özgürlüğüne düşkün, maceraperest, doğaya ve gezmeye aşırı derecede düşkün pek çok insanın ucundan bucağından Karadeniz'le bir ilgisi var. Karadeniz'in dalgaları gibi insanı da coşkulu diyorum ben, yanılıyor muyum? :)


Bağlantı Düzenle Sil


:)
Yazan: yuksektopuklar

YASADIKLARIMDAN ÖGRENDIGIM BIRSEY VAR

Yasadiklarimdan ögrendigim bir sey var:
Yasadin mi, yogunluguna yasayacaksin bir seyi
Sevgilin bitkin kalmali öpülmekten
Sen bitkin düsmelisin koklamaktan bir çiçegi

Insan saatlerce bakabilir gökyüzüne
Denize saatlerce bakabilir, bir kusa, bir çocuga
Yasamak yeryüzünde, onunla karismaktir
Kopmaz kökler salmaktir oraya

Kucakladin mi simsiki kucaklayacaksin arkadasini
Kavgaya tüm kaslarinla, gövdenle, tutkunla gireceksin
Ve uzandin mi bir kez simsicak kumlara
Bir kum tanesi gibi, bir yaprak gibi, bir tas gibi dinleneceksin

Insan bütün güzel müzikleri dinlemeli alabildigine
Hem de tüm benligi seslerle, ezgilerle dolarcasina

Insan baliklama dalmali içine hayatin
Bir kayadan zümrüt bir denize dalarcasina

Uzak ülkeler çekmeli seni, tanimadigin insanlar
Bütün kitaplari okumak, bütün hayatlari tanimak arzusuyla yanmalisin
Degismemelisin hiç bir seyle bir bardak su içmenin mutlulugunu
Fakat ne kadar sevinç varsa yasamak özlemiyle dolmalisin

Ve kederi de yasamalisin, namusluca, bütün benliginle
Çünkü acilar da, sevinçler gibi olgunlastirir insani
Kanin karismali hayatin büyük dolasimina
Dolasmali damarlarinda hayatin sonsuz taze kani

Yasadiklarimdan ögrendigim bir sey var:
Yasadin mi büyük yasayacaksin, irmaklara,göge,bütün evrene karisircasina
Çünkü ömür dedigimiz sey, hayata sunulmus bir armagandir
Ve hayat, sunulmus bir armagandir insana

(gecen güzel geçsin, iyi bak kendine )



Bağlantı Düzenle Sil


**(-_-)** sobeeeeeee
Yazan: cemilekaran

canımcım aşağıdaki linkte sorular. kopyalayabilirsin. öptüm. karedeniz güzeliiiiiii
http://cemilekaran.blogcu.com/3271478/

soruları cevaplayınca haber ver. oldumu

Düzenleyen cemilekaran gün: 30/6/2007 saat: 10:10

Bağlantı Düzenle Sil


selammmmmmmmmmmm
Yazan: azmavi

Masmavi bloglara bir maus tıklanır.
Açılır sayfalar,
sayfalara dalarsın
Sonra demir atarsın bir limana
Bekleyen bir çift göz anlatır

iyi eğlenceler

fatoş:sağol isimdaş blog.

Adsız dedi ki...

gercekten harıka oluyormus ben gecen yıl ılk defa geltım orda bır cocuk vardı mehmet olması lazım hasta oltum ona taaaaaaaaaaa kesandan geltım oraya bu yıl mutlaka gelcem

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Related Posts with Thumbnails