16 Nisan 2007 Pazartesi

BABİL


2006'nın en çok merak ettiğim ama sinemada izleyemediğim filmini sonunda vcd de izledim.21 Gram'ı izlemiş ve çok beğenmiş biri olarak bu filmi çok beğenmediğimi söylemek isterim.
Konusu orjinal özellikte olsada filmde ki kopukluklar nedeniyle filmin içine bir türlü giremiyorsunuz.Adam ve karısı neden o çöldeydiler,Japon kızın üzerinde bu kadar durmaya gerek varmıydı gibi sorabileceğimiz birçok soru var.

Oyunculukların iyi olduğu tartışılmaz.Çekim konusunda da yönetmenin yeteneği tartışılmaz.Ama filmde havada kalan şeyler var.Oluşan boşluk belki filmin sonun da dolar diyorsunuz ama üzgünüm bence dolmuyor.

Ama filmin izlenebilecek yanlarıda var.
Çocukca bir oyunun yol açtığı bir olayın dünya tarafından yanlış anlaşılmaya ne kadar müsait olduğu,
Dilini bilmediğiniz yabancı bir ülkede dilini bildiğiniz insanlar tarafından anlaşılamamak,dilini bilmediğiniz insanlarla konuşmadan anlaşabilmek,
ve düyanın aslında çok küçük olduğunu bu filmde net olarak izleyebilirsiniz.

Babil;eski çağalarda bir kuş olarak biliniyormuş.O kuş kimin kulağına şakırsa o kişinin dünya yüzünde konuşulan tüm dilleri anlayabileceğine inanılırmış.

Bence 3 ayrı kıtada 4 faklı dille çekilmesi Babel'i izlenmesi gereken bir film yapıyor.

Söylemeden geçemeyeceğim bir şey daha var Brad Pitt çok yaşlı görünüyordu filmde ama bence Yardımcı Erkek Oyuncuda Oscar'ı haketmişti.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

enteresan
Yazan: DERVİŞ

epeydir beklediğimiz bir flimdi. ben beğendim ama beğenmeyenlerde olabilir. kurgusu güzeldi sadece bence gereksiz sahneler japon kızların sahnesi bana göre çok saçma idi. genel olarak iyi




FİLM
Yazan: MAVİ ESİNTİ

DOĞRU NASIL BAŞLASAM BİLMİYORUM ..
BENCE ÇOK AMA ÇOK GEREKSİZ VE BAĞLANTISIZ SAHNELER VARDI..
YANİ O KADAR BEKLEDİM AMA BEKLEDİĞİME DEYMEDİ..

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Related Posts with Thumbnails