8 Ocak 2010 Cuma

AİLECEK HASTAYIZ...

Salı akşamı saat 22:00 civarında Defne birden kusmaya başladı.Şiddetli bir şekilde.Saat 00:00 da Devlet Hastanesinde acildeydik.
Tekirdağ Devlet Hastanesi 2.kısım.Yani Çocuk ve Doğum Hast.si.Ama nedense nöbetçi doktor çocuk doktoru değil.Defne'ye yapılan iğneden sonra eve geldik.Sabaha karşı ishal başladı.Durum öğlene kadar aynıydı.Reflor içirmiştim.Baktım ki durum kötü.Tekrar hataneye.Saat 14:30 gibi çocuk doktoru muayne etti.Kaka ve kan tahlili istedi.Ama bugün bana yetişmez yarın gelirsin dedi.Suya katılan bir ilaç yazdı.Bol sıvı ver dedi.

Kan tahlili için labaratuara gittim.Kadın tam dört farklı yerden iğne batırıp damar aradı.Ben Defne'den çok ağladım diyede dalga geçti.Çocuk hastanesinde bebek hemşiresi olmamasıda çok ilginç...!!!!
O kabustan sonra kaka tahliline geçtik.Ama Defne'nin kakası yokki,çocuk direk su çıkarıyor.Numune alamam dedi ordaki görevli.Dedim ki bayan benim sorunum zaten çocuğun ishali.Bende biliyorum numune alamayacağınızı.Neyse kısacası hiç bir sonuç elde edemeden ben yorgun Defne bitkin eve döndük.

Doktorun verdiği ilacı hazırladım.Su olarak verdim içmedi.Ayran yaptım içmedi.Kompostoya koydum.İmkansız.Ağzı mühürlenmiş hiç bir şey yemiyor içmiyor.Saat 5civarı eşimi aradım gel dedim.Durum kötüleşiyor.O sırada bezi açıkken şu meşhur kaka numunesini yakaldım.Yarım saat için de hastaneye yetiştirdim.
Sonuç labaratuar nöbet tutmuyormuş.Yarın sabaha kalmış.
İyi güzelde benim çocuğum sabahı bekleyemez dedim.Defne'yi arabadan alıp acil doktoruna geldim.Dedim bişeyler yapın.O da sağolsun benim çırpınışlarım karşısında bir iğne yaptı ve Bactirim adında bir antibiyotik yazdı.İğneden ve ilaçtan sonra rahatlayan Defne uykuya daldı.
Şimdi çocuğumu o halde görüp yarın gelirsin diyen sözde çocuk doktora mı emanet edeyim,yine halini görüp ona serum vermeyen acil doktoruna mı??

Kızım çok şükür bu gün iyi.Evde annem,babam yatıyor.Bedir,Asya aynı evrelerden geçti biraz daha iyiler.Eşimde bugün hastalandı.Acil de ki doktor mikrobun LODOS la geldiğini söylüyor.Salgın varmış.
Ama bütün bu yaşadıklarından sonra....
*Çocuk hastanesi diye levha asan Sağlık Bakanlığı ;nöbetçi olarak nasıl çocuk doktoru olmaz.
*Labaratuarda nasıl nöbetçi olmaz.
*İshal ve istifradan 1,5 gün helak olmuş bir bebeğe nasıl serum verilmez.Sabahı beklemesi beklenir.
*Çocuk hastanesinde nasıl damar yolu açacak bebek hemşiresi olmaz.Bebeğim damarları ince diye her yerinden delinmek zorundamı!!!
*İyi hizmet verilmesi için illa özel yerine mi gitmek gerekiyor.
*Kime sinirleneceğimi bilemez durumdayım ama neticede ben bir anneyim.Niceleri gibi.
*Kulağıma küpe olsun bebeğim hastalanırsa kendi başımın çaresine özel olarak bakayım.Devleti beklersem ölmüşüm...

7 yorum:

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Yazını büyük bir üzüntü ile okudum.
Yazdıklarını ekran başında okudukça, kendimi çaresiz hissettim.
Hastanede ki görevliler artık çoğu şeyi kanıksamış olduğu için, vakaların çoğuna şöyle bir bakıp, başka bir yere yönledirerek, kendilerinden uzaklaştırmanın çaresine bakıyorlar.
Hasta çocuk benim olsaydı mantığı çoğunda ne yazık ki yok.
Zaten böyle düşünselerdi, hastanelerde ki bu sorun çoktan çözülmüş olurdu.
Tamam, çok zor bir meslekleri var, çok fedakarlık yapıyorlar ama hasta yakınının yerine kendilerini koyup, hızlı bir teşhis ve tedavi ile hem hastayı, hemde ailesini rahatlatabilirler.
Canım, çok çok geçmiş olsun,İnşallah çabucak toparlanırsınız.
Defne'yi öpüp, kokluyorum.

Ferda dedi ki...

merhaba,bloğunuzu ve film yorumlarınızı severek takip ediyorum. Zevklerimiz bayağı uyuyor. Ben kendim de 3 çocuk annesiyim ve çocuğunuzun hastalığına ne kadar üzüldüğünüzü ve olaylaa ne kadar sinirlendiğinizi çok iyi tahmin ediyorum. Daha beteri durumlar benim de başıma geldi. Ancak bu gibi durumlarda sadece bloğunuza yazmakla kalmamalı, devlete veryansın etmek yerine devletin verdiği imkanları kullanmalısınız-hasta hakları birimine şikayette bulunmalısınız. Ben şikayetimi yapmıştım ve haksız olanlar cezasını almıştı. güzel olan sonuçta ne olduğundan haberdar edilmeniz. şikayet formu: http://sbu.saglik.gov.tr/sbhastahaklari/sikayet.aspx önemli nokta, sizin gittiğiniz gece kim nöbetçiymiş isimleri öğrenmek. ben telefon edip başhemşireden almıştım.

MAVİ VE PORTAKAL dedi ki...

muterem ablacım:çok haklısın meslekleri zor ama kimse onları sşlah zoru ile seçtirmiyor bu mesleği.dediğin gibi enpati yapmadıkları için oluyor bunlar.iyi dilekleirin için teşekkür ederim.

ferda hanım:blog için yazdıklarınız beni çok sevindirdi.ayrıca söylediklerinize kesinlikle katılıyorum.Hasta hakları birimini hiç düşünememiştim.uyardığın için çok teşekkür ederim.sağlık bakanlığ sitesindede linki bulamadım bu sabah.verdiğiniz linke hemen şikayetimi yazacağım.çok memnun oldum tanıştığımıza.görüşmek üzere.

zehra dedi ki...

ay ay allah hastalık vermesın ya
yazını okurken devamlı aman aman ınsallah tez zamanda atlatırlar dedım ınsallah en kısa surede atlatırsınız canım

Cocukla Cocuk dedi ki...

of inanamıyorum ya okudukça sinirlendim..bukadar ucuz mu bizim hayatımız? bir de salgın oldugu biliniyor neden ona gore tedbir alınamıyor...şimdi nasıl ??

MAVİ VE PORTAKAL dedi ki...

defne şimdi iyi maşallah ama ailenin diğer üyeleleride teker teker aynı evrelerden geçiyor.allah bir daha yaşatmasın inşallah.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

çok geçmiş olsun,acil şifalar diliyorum.sevgilerimle..

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Related Posts with Thumbnails