25 Ekim 2007 Perşembe

ARDAHAN DAMAL BEBEKLERİ

Murat Ardahana gidene kadar Damal bebeklerinden haberdar olmayan ben şu an bir Damal bebeği sahibiyim . Biraz önce kargoyla gelen bu anlamlı hediyeyi sizlerle paylaşmamak olmazdı.



Kutuyu açınca çok sevimli yöresel kıyafetler giydirilmiş bir bebekle karşılaştım.Öğrendim ki çok sevimli olmasının dışında bir çok özelliğe sahip bu bebek.


Bir kere Damal bebeği Japonyada El Emeği Katogorisinde ülkemizi temsil etmiş ve 1.lik kazanmış .


Bebeğimizin üzerinde bulunan kıyafetler tek tek el dokuması olup 18 parçadan oluşmaktaymış ve 1 bebek 2 günde bitiyormuş. Ayrıca bu bebebekler 3 gruba ayrılıyormuş ;


* Genç bekar kız kıyafeti

* Evli kadın kıyafeti

* Gelin kıyafeti

Ayrıca bu bebeğin ortaya çıkış öyküsü;Damal da bir ev hanımı evini geçirdirmek için kendi imkanlarıyla süslü yöresel kıyafetli bebekler yapmış bir süre sonra Halk Eğitim Merkezi tarafından keşfedilerek dünyaya tanıtılmasına vesile olmuş.Şimdi Ardahan Damal ilçesindeki Halk Eğitimde Merkezinde yaklaşık 40 ev hanımıda kurs görerek geçimini bu bebeklerden sağlıyor.


Hediyenin fiyatı sorulmazmış ama fiyatları 35,00 ile 60,00 ytl arasında değişiyormuş.
Ayrıca Damal ilçesinin bir özelliğide dağlarında M.Kemal Atatürk'ün suretinin gölgesinin oluşmasıymış.

Damal ilçesi ve Damal bebekleri hakkında ayrıntılı bilgi için http://www.damal.gov.tr/damalbebek.htm adresine bakabilirsiniz.
Bu güzel bebeği biraz yakın planda görüntüledik.


Çok temiz bir el işçiliği var.Saçının örgüsünden çoraplarının bağına kadar her türlü ayrıntı düşünülmüş ince ince işlenmiş.

Muratcım bu güzel hediye için çok teşşekür ederken seriyi tamamlamanı merakla bekliyorum :)
Ardahana sevgiler...

11 yorum:

duyuşen... dedi ki...

ayşe cim gerçektende çok özenle yapılmış ve değerli bir bebek
ama kesinlikle oyuncak değil.evinde otantik köşeler yapanların edinmesi gereken bir parça.uluslar arası bir yarışmada ödül almış olması da çok güzel.bende birtane isterim...

MAVİ VE PORTAKAL dedi ki...

yaa bende istiyorum.hatta yapılışını öğrenmek isterdim.neyse ayşe gidince ardahana bana doğum günü hediyeis alsın bu bebekten...:))
duydunmu?? ayşe hanım...:)

MAVİ VE PORTAKAL dedi ki...

:) hele bi evlenip gideyim ardahana söz duyusen abla sana da ablamada alıcam hatta ablamın beni tesfiki üzerine yapılısını da öğrenmek icin kursa gitmeyi düsünüyorum nasipse oraları görebilirsek tabi .. bence siz murata baskı yapın hemen dügün yapsın diye :)

Adsız dedi ki...

ay bunlar bana göre bayıldım şeker süperler ya

angel dedi ki...

slm kızlar,ben bayıldım bu bebeklere:)gönlünüzce bi h. sonu diliyorum...

Sevgiyle...

Cocukla Cocuk dedi ki...

çok güzel bebekler. ayrıca japonyada el emeği konusunda ödül alması da çok gurur verici. Bizim memleketten daha neler çıkar ama biraz reklam eksikliğimiz var. bizim buralarda da soğanlı bebekleri çok ünlü. sizden kopya çekerek tanıtalım bizde onları. kapadokya yı ziyaret edenler bilirler gerçi. bizde de birkaç tane var. Her gittiğimizde de kızım yenisini istiyor.

zeynep dedi ki...

bunlar cok güzel paylaşımın için saol bu arada hayırlı pazarlar:)

gezgingiller dedi ki...

gerçekten çok güzel bir bebek. el emeği göz nuru diye buna derim ben.
iyi pazarlar, mutlu günler dilerim....

Adsız dedi ki...

bütün damal ve sevderenin bayramını içten kutlarım bebekler çok tatlı

Adsız dedi ki...

ben soğanlı bebeklerini çok sevdim.harika görüküyorlar.öğretmenimiz bizden soğanlı bebeği yapmamızı istedi.bende bu siteye girdim.tarihini resimlerini filan gösteriyor ama nasıl yaptığını baulamadım.nasıl yapcam bilmiyorum.çok zor.bende annemden yardım alıcam fakat çok zora benzi,yor.yapmasını bileen var mıııııı?

nunu74 dedi ki...

ÇOK GÜZEL BEBEKLER .NASIL SATIN ALABİLİRİM.YAPANLARIN VE YARATICISININ ELİNE SAĞLIK

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Related Posts with Thumbnails