23 Haziran 2010 Çarşamba

BEN,KENDİM VE 2 YAŞ SENDROMU



Bu aralar Defne cadısının ağzından çıkan tek cümle
-Ben....kendim....
Boşlukları istediği gibi dolduruyor.
-Ben içicem...
-Kendim yiycem...
-Benim kardeşim...
....
Ne tuhaf birşeymiş bu 2 yaş sendromu.1 yaşından beri inatçı ve dediğim dedikti ama şimdi 1 aydır huysuzluklar hat safhada.Bir ukalalık ki sormayın gitsin.:))
Bacak kadar boyuyla hava atıyor cadı...
Bu dönem pedagoglar tarafından "anne babaların sınavı" diye adlandırılmış.Hakkaten sınav.

Araştırma yaparken bulduğum şu not çok hoşuma gitti.Özellikle "Türkçeyi çok az bilen bir çinli" kısmı.:))

2 yaş annelerine dersler:

DERS 1: SABIRIN anneler, zamanı gelince geçiyor öfke nöbetleri, ağlama, inat krizleri.

DERS 2: Önemli şeyler anlattığınızda çocuğunuzun sizi gerçekten anlaması için, onun çok az Türkçe bilen bir Çinli olduğunu düşünmeye çalışın..

DERS 3: Öfkelenmeye başlayan çocuğunuzun anlatmaya çalıştığı şeyi gerçekten anlamak için tüm duyularınızla dinleyin onu

Meral Günenç
10.10.2005

***bu yazı www.aile.org.tr sitesinden alınmıştır.***




Giydirmeye çalışmak tam bir işkence.Özelliklede benim gibi 6 aylık hamile biri için.Şimdiden;
-Onu iştememmm...
-Etek giydir...
-Öbürküşünü giydir...
Tv izleme huyu yoktu.Bizde izlesin diye hiç ısrar etmedik.Bu aralar başkalarında görüp sevdiği TRT Çocuk-GECE BAHÇESİ programını izliyor.Yemek hazırlarken iyi oluyor.Bana sataşmıyor.Ama program bitince...
-Gene aç...gene açç...
-O diyil..
-Maka faka aç...
Bitti kızım.Yarın çıkacak.Yok ikna etmek mümkün değil.
Karakteri oluşuyor,geçici bir dönem,sabır sabır...deyip idare ediyoruz.Ama işimiz zor anlaşılan.

Allah sağlık versin de gerisi önemli değil diyorum.Çocuğum sağlıklı,tepkileri de normal.Çok şükür.Büyüyünce gülerek hatırlarız inşallah...

2 yorum:

nesrin dedi ki...

O iki yas sendromunu üc kere yasadim.
Dördüncü kere yasamaya az kaldi. Gercekten biraz sabirla bir zaman gectikten sonra bakacaksiniz ki cocuklariniz büyümüs. O kücük hallerini hatirlamaya calisacaksiniz. Yorucu ama güzzel günler yasiyorsunuz. Hersey gönlünüzce olsun. Sevgiler...

Cocukla Cocuk dedi ki...

çok kolay gelsin ne diyelim, zor bir dönem. hamilelikle aynı zamana denk gelmesi biraz sıkıntılı olmuş. Sabır,sabır, zamanı gelince geçecek :)

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Related Posts with Thumbnails