8 Şubat 2007 Perşembe

SON OSMANLI



Oyuncular: Kenan İmirzalıoğlu, Cansu Dere Emin Boztepe, Engin Şenkan
KONU:
Film 1918 yılında İstanbul’un düşman işgali altında olduğu yılda geçiyor. Donanmadan yeni terhis olmuş bir Külhanbeyi olan Tahtacı zadelerin Yandım Ali’si yıllarca cephelerde savaşmış ülkesinden ümidini kesmiştir. Artık tek isteği eski sevgilisi Defne’yi alıp Viyana’ya kaçmaktır.
Ama Ali’nin yolu bir gün Mustafa Kemal ile kesişir ve bundan sonra Ali kendini kurtuluş mücadelesi içinde bulur

Son hafta vizyona giren birkaç Türk filmi arasında sinema tadında tek film olan Son Osmanlı Yandım Ali’yi mutlaka izlemenizi tavsiye ediyorum. Konu itibariyle çok etkileyici buldum ve bazı sahnelerde gerçekten çok duygulandım. Kurtuluş savaşı mücadelesi atmosferi çok başarılı işlenmiş. Ayrıca Atatürk’ün olduğu sahnelerde hem oyunculuk hem makyaj adına alkışlanacak çok şey var.

Kenan İmirzalığolu bu güne kadar oynadığı rollerden uygulama olarak farklı olmasa da teknik olarak çok farklı ve başarılı bir oyunculuk sergilemiş. Meşhur bir deyim olan ‘’Osmanlı tokadı’’ ne demek merak ediyorsanız bu filmi izleyin. Filmin müzikleri konuyla öyle bir bütünleşiyor ki kendinizi filmin içinde buluyorsunuz.

Bir de gerçek sahnelerden Suat Yalaz’ın çizgi romanına geçişler var ki filmin en can alıcı ve çekici yönü bence. Bir çizgi roman severseniz hele…

Kısacası bu film tarihten çok derin izler taşıyor ve izlenmeyi fazlasıyla hak ediyor…

1 yorum:

MAVİ VE PORTAKAL dedi ki...

slm
Yazan: mavi esinti

abla tavsiyen üzerine hafta sonu filmi izlemeye gittim ve filme hayran oldum...
filmi izleyince anladım ki yorumlayışın bi harika olmuş..tebrikler

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Related Posts with Thumbnails